CHEF OBIE & MGJ CONSULTANCY

CHEF OBIE & TEAM MGJ CONSULTANCY AKTIF MENGADAKAN KELAS / KURSUS MASAKAN PERNIAGAAAN DAN KOMERSIL POPULAR BERTESTIMONI SEJAK 2012 HINGGA KINI.
DI AMPANG , SELANGOR DAN DI BANGSAR KUALA LUMPUR.

MENJADI PILIHAN WARGA TEMPATAN , WARGA ANTARABANGSA DAN JABATAN KERAJAAN

MENJADI JURUCAKAP PELBAGAI PRODUK , PERUNDING F&B , PERUNDING MAKANAN , FOODSTYLIST , PENULIS JEMPUTAN / PHOTOSHOOT UNTUK MEDIA MASSA DAN ELETRONIK ,PERUNDING PENJUALAN HOTEL DAN RESORT JUGA PERUNDING HARTANAH DI MALAYSIA

HUBUNGI MGJ CONSULTANCY

017 2260719

017 2260719

017 2260719

email : mgjconsultancyfile@gmail.com & gunawan.jamil@gmail.com

obieber

Ahad, 29 Januari 2017

(JJCPM) Jalan-Jalan Cari Pasal Makan : Bazaar atau Pasar Tengah Hari Belakang The Weld KL




Tersebutlah kisah...Tengah Hari Jumaat Pukul 12 tengah hari..?
Aktiviti jalan-jalan cari pasal dan makan berjalan lancar ! 
JJCPM

Sebelum Solat Jumaat kelmarin

chef obie Sempat layan "Nasi Ambeng Emboku "

@ pasar tengah hari jumaat belakang The Weld, KL atau Bazaar Tengah Hari KL.

HANYA diadakan pada SETIAP HARI JUMAAT sahaja...

diulang yea..HARI JUMAAT sahaja pasar ni ada !




Walaupun panas terik tengah hari kadang tu rase bagai membakar bulu-bulu roma kejantanan ini ia tidak sedikit pun melunturkan semangat JJCPM ini !
mengapa ? Nak Tahu mengapa ? jom lah layan candid camera hp chef obie ni....

Hari itu...Cukup puas hati😄, banyak giler hidangannya 
chef obie singgah digerai adik-adik manis jawa gitu...
Gerai Nasi Mambang Emboku....
Mambang ???? eh bukanlah..
NASI AMBENG EMBOKU yang sebenar-benarnya....
Yang pasti layanan penuh sopan santun dan kelembutan 
ala ala puteri pasir dua butir....akan korang nikmati ,

Harga RM 7 atau 8 sebungkus mengikut pilihan anda .
Yang membuat anda tidak karuan ikan haruan..heeee

Sedap pula masakannya..walau serundingnya agak manis semanis tukang bungkusnya itu chia chia chia 😜






Apa pun chef obie Layan bersama bro wahab & miss congeniality..miss congeniality ni buah hati pengarang jantung kite tau...
( tiada gambar yea... just imagine ..ala-ala demi lovato versi muslim okay.. )


"There are powers inside of you which, if you could discover and use, would make of you everything you ever dreamed or imagined you could become "








Memang cukup puas hati kalau korang layan Nasi Ambeng Emboku ni..
masakannya memang cukup rasa dan memikat selera , bukan tu aje..yang menyambut anda juga si manis 17 lembut tutur kata , senyuman maut hidung berdarah..Anda dikuatiri boleh terkena deabetis !



SETIAP HARI JUMAAT : PASAR @ BAZAAR TENGAH HARI BELAKANG THE WELD SHOPPING COMPLEX KL , JALAN P.RAMLEE OFF JALAN PUNCAK KE KL TOWER.

Dipasar tengah hari ini ia memberi kelebihan kepada kaum hawa ,
Pada pandangan chef ia bagaikan Syurga Shopping bagi pekerja office yang berdekatan 
dengan pasar ini.  
Pelbagai bahan dan barang niaga yang cukup memenuhi citarasa mereka.
Ada peniaga tudung popular dan murah , jual pakaian jalan , kosmetik , kasut , baju baby ,
Pokok bunga , pelbagai dan berjenis-jenis makanan tradisional tempatan boleh anda jumpai.
Bukan kaum adam tak ada jalan beli barang disini , Ada..chef obie kan tergolong dalam kaum adam.
Bukan apa , kami kaumadam agak terkejar-kejar kalau berniat nak membeli dan mendapat sesuatu disini , maklumlah.." solat jumaat " sedang menunggu kami.

Chef rekemen kepada korang yang bekerja dalam KL , 
Bukan apa ada yang langsung tak pernah sampai pun kat pasar tengah hari ni, Korang cubalah rasai nya...tak rugi.
kalau chef memang tempat mencari menu-menu klasik , sedap pulak tu... 
chef kalau tak cari nasi ambeng , laksa johor , sata , kepok losong mesti chef cari nasi dagang terengganu...memang sedap dan layan !

I Like... 

Jom layan candid dari hp chef obie

IG : chef_obie_official
FB : chefobie untold
twitter : chefobie_untold
whatsapp : 0172260719





gambar-gambar ni chef candid dalam pukul 12 tengah hari , 





Antara menu menarik dan sedap untuk dinikmati ialah Nasi Dagang terengganu , 
chef memang cari kat Abam ganu kite ni , berasal Dari Dungun...jadi korang kalau nak try 
cari la abam ni..orang nye comel dan berhemah apaabila berkata-kata.
Nasi Dagang Terengganu 1 set hanya RM7.00









Terima Kasih

Bread Making Class With Chef Obie 2017 at ampang for month of febuary



BREAD MAKING CLASS WITH CHEF OBIE 2017
Month- FEBUARY 

12 th Febuary 2017 - Sunday 
19 th Febuary 2017 - Sunday
26 th Febuary 2017 - Sunday

Time : 1030 am to 130 pm
Type : Hands On
Location : Merdeka Villa , Bandar Baru Ampang. Ampang

Topic :

Mixing the dough , kneading , rising , dividing , 
shaping the dough , glazing and baking .

Student will learn how to bake :

Rotiboy Mexican Bun
Cheeszy Cheese Stick
Hotdog Bun & Cones Bread
* special bread of the day - 
Garlic Herb Bread For Meatball ala SUBWAY Gourmet Sandwich

Mexican Bun Ala Rotiboy

cheeszy Cheese Stick

Hotdog Buns

Cones Bread

Garlic Herb Bread - Meatball Marinara Ala Subway Gourmet Sandwich





Students will be able to taste and take home bread samples.

Items to bring -
apron , kitchen towel , pen , cake box or containers.

Contact Person For Booking Class :

0172260719 chef obie
( whatsapp or call )




Amboi - Altimet
kalau tinggal rumah sewa tapi beli kereta mewah amboi amboi
kalau mahu gaji besar tapi kerja sambil lewa amboi amboi
amboi amboi amboi

amboi amboi amboi
amboi amboi amboi amboi amboi amboi amboi
amboi amboi amboi
amboi amboi amboi
amboi amboi amboi amboi amboi amboi amboi

mari mari tuan puan akak adik abang dengar ini cerita,
ambil teropong kaca mata tengok jenguk dipersila
nak panggil waras susah tak baik kalau gelar gila
ni kes sebelanga susu rosak akibat dua tiga tiitik nila
bila masuk kerja tak pernah on time
lepas masuk kerja dia terus on line
tak boleh buat kerja sibuk jaga hal orang lain
tangan mengelat kaki mengular mulut celupar lambat masuk awal keluar
siapa makan cili dia rasa pedas
siapa rasa pedas kata aku main cakap lepas
semua ambil baju ukur badan sendiri

mana tau kena setepek ke tempias sipi sipi
kalau tinggal rumah sewa tapi beli kereta mewah amboi amboi
kalau mahi gaji besar tapi kerja sambil lewa amboi amboi
amboi amboi amboi
amboi amboi amboi
amboi amboi amboi amboi amboi amboi amboi
amboi amboi amboi

amboi amboi amboi
amboi amboi amboi amboi amboi amboi amboi

eh tak baik tau, pedas kaw kaw
eh tak leh gurau, duduk surau,
ambik mc royan kat fb
adu kat sb dan mcmc
tarbiyah sentap bikin pendekar papan kunci rentap,
masa mengkritik cekap lepas itu confirm lenyap
keberanian atas talian kejadian harian
omong kosong untuk lotong terus di sajikan
siapa makan cili dia rasa pedas
siapa rasa pedas kata aku main cakap lepas

semua ambil baju ukur badan sendiri
mana tau kena setepek ke tempias sipi sipi
amboi

kalau tinggal rumah sewa tapi beli kereta mewah amboi amboi
kalau mahi gaji besar tapi kerja sambil lewa amboi amboi
amboi amboi amboi
amboi amboi amboi

amboi amboi amboi amboi amboi amboi amboi
amboi amboi amboi
amboi amboi amboi
amboi amboi amboi amboi amboi amboi amboi

sampai bila orang kita layu ditolong hmmmm?
ketua kampung gadai tanah untuk sepitis w*ng saku
tapi apa aku tahu aku c*ma tulis lagu
bukan nak bahasakan korang aku sekolahkan aku.






Terima Kasih

Chef Gunawan a.k.a Chef Obie Copyright © 2015 Design by MaiGraphikDesign