CHEF OBIE & MGJ CONSULTANCY

CHEF OBIE & TEAM MGJ CONSULTANCY AKTIF MENGADAKAN KELAS / KURSUS MASAKAN PERNIAGAAAN DAN KOMERSIL POPULAR BERTESTIMONI SEJAK 2012 HINGGA KINI.
DI AMPANG , SELANGOR DAN DI BANGSAR KUALA LUMPUR.

MENJADI PILIHAN WARGA TEMPATAN , WARGA ANTARABANGSA DAN JABATAN KERAJAAN

MENJADI JURUCAKAP PELBAGAI PRODUK , PERUNDING F&B , PERUNDING MAKANAN , FOODSTYLIST , PENULIS JEMPUTAN / PHOTOSHOOT UNTUK MEDIA MASSA DAN ELETRONIK ,PERUNDING PENJUALAN HOTEL DAN RESORT JUGA PERUNDING HARTANAH DI MALAYSIA

HUBUNGI MGJ CONSULTANCY

017 2260719

017 2260719

017 2260719

email : mgjconsultancyfile@gmail.com & gunawan.jamil@gmail.com

obieber

Rabu, 18 September 2019

Status KFC Malaysia



KFC di bangunkan oleh colonel sanders.. seorang berbangsa amerika.. bukan bangsa yahudi.. apatah lagi zionis..  dia buka cawangan KFC di hampir seluruh dunia.

Jenama KFC di malaysia dan kebanyakan negara Asia tenggara seperti Brunei,Singapura, Combodia Serta indonesia telah di beli sepenuhnya oleh JCorp..anak syarikat kerajaan negeri Johor... Segala keuntungan adalah milik Jcorp dan lain2 rakan kongsi yg semuanya syarikat bumiputera termasuk syarikat Tuanku Sultan Johor.. dan bagi menjamin kehalalan serta kebersihan Jcorp telah membuka ladang ayam dan kilang proses ayam serta produk2 lain di KFC di bawah syarikat Ayamas.. 



Kilang proses ayam terbesar dan tercanggih terletak di johor tenggara dan di pantau sepenuhnya oleh JAIJ dan Jakim.  KFC di Malaysia tidak ada kena mengena dgn konsep ali baba kerana di uruskan sepenuhnya oleh syarikat muslim tempatan.. bahan2 mentah juga di hasilkan sepenuhnya oleh pembekal tempatan termasuk tepung menggoreng yg rahsianya telah di beli oleh KFC malaysia drpada KFC US dan diubah suai mengikut citarasa tempatan.  







Pekerja KFC 99% adalah anak melayu dr pengurusan tertinggi hinggalah ke restoran crew. Tiada apa yg perlu di waswaskan dgn KFC malaysia.

Info ini #copypaste tau dari sharing whatsapp group. 
Sebarang pertanyaan boleh lah direct kepada KFC & JCorp.

Chef Obie dari kecik..memang suka dengan produk #kfc ni , sehinggalah dewasa , jika ayam goreng pilihan KFC ..aroma ayam originalnya buat chef hilang dari radar tau...


Chef Obie , Asal Johor Bharu , Johore , Merupakan Profesional Chef yang Aktif Dalam Pembangunan , Pembentukan F&B Dalam Komuniti di Malaysia.

PLEASE FOLLOW

Instagram : chef_obie_official 



Sharing Is Caring #bmf #BMF



Terima Kasih

Komen
0 Komen

Tiada ulasan:

Chef Gunawan a.k.a Chef Obie Copyright © 2015 Design by MaiGraphikDesign