CHEF OBIE & MGJ CONSULTANCY

CHEF OBIE & TEAM MGJ CONSULTANCY AKTIF MENGADAKAN KELAS / KURSUS MASAKAN PERNIAGAAAN DAN KOMERSIL POPULAR BERTESTIMONI SEJAK 2012 HINGGA KINI.
DI AMPANG , SELANGOR DAN DI BANGSAR KUALA LUMPUR.

MENJADI PILIHAN WARGA TEMPATAN , WARGA ANTARABANGSA DAN JABATAN KERAJAAN

MENJADI JURUCAKAP PELBAGAI PRODUK , PERUNDING F&B , PERUNDING MAKANAN , FOODSTYLIST , PENULIS JEMPUTAN / PHOTOSHOOT UNTUK MEDIA MASSA DAN ELETRONIK ,PERUNDING PENJUALAN HOTEL DAN RESORT JUGA PERUNDING HARTANAH DI MALAYSIA

HUBUNGI MGJ CONSULTANCY

017 2260719

017 2260719

017 2260719

email : mgjconsultancyfile@gmail.com & gunawan.jamil@gmail.com

obieber

Khamis, 26 Februari 2015

EBOOK MASAKAN DAN BAKING POPULAR CHEF 0BIE 2015

EBOOK MASAKAN & BAKING POPULAR CHEF 

OBIE



As Salam , Anda Yang Budiman -dengan pembelian salah satu ebook Popular chef obie seperti :

1. ebook Kuih Raya Popular 2014 (hottest!)
2.ebook Kuih Tat Popular(hot!)
3.ebook Biskut Mazola Popular(hot!)
4.ebook Masakan Bazaar Ramadhan(hot!)
5.ebook Berbuka Dan Bersahur(hot!)
6.ebook Ayam Golek Popular(hot!) 
7.ebook 100 Resepi Roti Chef Obie ( terlajak laris! )

Melayakkan anda untuk mendapat 5 ebook PERCUMA seperti


  


Sila Tempah sekarang !  Hanya RM30.00 sahaja seunit




Hottest!



Hottest!

Perkongsian Resepi terbaik daripada chef - Seperti Biskut Makmur Alfredo , Mazola Lebaran, Kerepek Bawang Bondalicious,Tat Teratai Tasik Madu,Famous Amos, Biskut Jakarta,Lidah kucing Vanilla , Mariah Carey dan banyak lagi yang perlu anda tahu ,Segala resepi kuih dan biskut raya ini boleh dikomersialkan atau untuk kegunaan sendiri . "Semoga Hati Berasa Puas Dapat Menghidangkan Pelbagai Makanan Yang Enak Dan Tetamu Bahagia Dan Seronok Menikmati Juadah Yang disediakan". 

Dapatkan sekarang hanya RM30.00 


Hot!

Perkongsian resepi kuih tat popular, pelbagai jenis tat nanas boleh anda pelajari , cara memasak dengan betul untuk membuat jem nanas, pasti anda puas hati dengan hasil tat yang bakal anda buat nanti, Resepi tat ini boleh dikomersialkan ataupun untuk kegunaan sendiri. Pasti sambutan lebaran kali ini amat bermakna kerana anda menyediakan juadah kuih raya sendiri.

 Dapatkan sekarang hanya RM30.00 



hot!

Kepada peminat biskut berasaskan kacang , kini perkongsian resepi biskut mazola terbaik dan biasa digunakan untuk industri perhotelan, perniagaan kuih raya dan untuk hidangan eksklusif seperti untuk VIP, VVIP mahupun untuk perniagaan Hamper .Resepi Asli dan penggunaan bahan yang berkualiti dan mudah untuk dibuat.ebook ini perlu anda miliki! 

Hanya RM30.00



hot!
Pelbagai menu hidangan bazaar ramadhan dikongsikan dalam ebook ini, pasti anda tak menyesal kalau milikinya, dari hidangan minuman seperti Air Katira, Air Soya, kuih muih , masakan ayam dari yang percik hingga digolek, daging, ikan dan macam-macam lagi.Dapatkan sekarang hanya RM30.00



hot!

Alhamdulillah dapat juga chef kongsikan kepada anda yang gemar memasak sendiri untuk keluarga atau teman-teman, pelbagai resepi mudah dan sedap dikongsikan dalam ebook berbuka dan bersahur.Beli dulu baru anda tahu intipatinya!

 Dapatkan sekarang hanya RM30.00



hot!

Peminat ayam golek jangan lepaskan peluang memiliki ebook ini.
Apa yang anda cari ada didalam.

Dapatkan sekarang hanya RM30.00



Info ebook PERCUMA :

keistimewaan ebook percuma daripada chef obie: 



ebook Menu Open House - menghidangkan pelbagai menu menarik ,mudah dan sedap untuk anda hidangkan kepada tetamu seperti Laksa Penang , Laksa Johor ,Satay , Kuah Kacang ,Ayam Masak Merah , Masak Lodeh ,Rendang Tok , Soto , Bakso , Nasi Tomato , Nasi Minyak ,Puding Jagung Dan banyak lagi resepi  dengan tips sukatan memasak untuk tetamu 50 pax- 1000 pax perlu anda miliki dengan PERCUMA!



ebook Cara Buat Ketupat - mempersembahkan kepada anda cara menyukat beras @ pulut dalam ketupat dan cara-cara menganyam ketupat langkah demi langkah , ketupat Satay dan ketupat palas ( Bergambar ) perlu anda miliki dengan PERCUMA !




ebook Variasi Tat Nanas - perkongsian resepi yang sedap dan mudah, penyediaan tat nanas tradisional yang telah difusionkan .Teknik memasak jem nanas dan penyediaan doh tat klasik menjadi intipati variasi tat nanas ini  dan ianya berada dalam kelas tersendiri.Mereka yang profesional juga menggunakan menu ini dalam memvariasikan kuih tat yang sedia ada.Perlu anda miliki dengan PERCUMA!


ebook Membuat Kek Dan Tips -  Perkongsian Resepi Kek Asas Buttercake , Coklat kek , Cheesecake , Fruit Kek Dan Kek Sponge , penerangan cara penyedian , penggunaan sukatan metriks dengan betul , penjagaan kek , tips baking dan banyak lagi, pasti setiap dari anda ingin tahu asas membuat kek ini. perlu anda miliki sekarang secara PERCUMA! Ia semuanya percuma , chef obie beri jaminan!Anda hanya perlu membeli satu daripada ebook terlaris chef obie dibawah pada harga mampu milik.


ebook Tips Roti Chef obie yang begitu eksklusif-
info step by step pembuatan roti bergambar serta tips 
penting kepada mereka yang amateur dalam pembuatan roti
juga sesuia kepada mereka yang profesional sebagai rujukan.


Dapatkan sekarang ebook chef obie! Hanya RM30.00 sahaja melayakkan anda untuk menerima 5 ebook istimewa ini.

kini dipasaran maya !
Dapatkan segera!

Hanya RM30 

seunit

Cara Pembelian :

Bank In ke Akaun MBB ( Maybank )

151409098193

atas nama Muhamad Gunawan Jamil

Bukti pembayaran sila SMS: 

 Nama ebook - cupcake 3D , RM30 , masa , tarikh dan

 email anda , kemudian sila hantar ke 017 2260719
( whatsapp / sms )

Penghantaran : 24 jam - 48 jam selepas bukti pembayaran diterima 




Buku Cupcake 3D Pertama Di Malaysia (Baking Dan Sugarcraft ) 

kini telah diupgrade kepada version buku eletronik

yang lebih mudah dikendalikan dan lebih praktikal.

ebook Cupcake 3D chef obie 



kini dipasaran maya !
Dapatkan segera!

Hanya RM40

Buku Cupcake 3D Pertama Di Malaysia



kini Di Upgrade kepada Buku Eletronik



Salam 1Malaysia chef obie ucapkan kepada semua masyarakat Malaysia.



Alhamdulillah dengan terbitnya buku edisi khas Cupcake 3D diharap dapat membantu surirumah,usahawan-usahawan serta pelajar pelajar mahupun sesiapa sahaja yang berminat menambah ilmu seni cupcake,mempelajari dan memahami pembuatan cupcake 3D yang boleh dikatakan masih baru bertapak diMalaysia.



Kini telah dupgrade kepada buku eletronik atau lebih 



dikenali ebook!



ebook Cupcake 3D chef obie




kini dipasaran maya !
Dapatkan segera!

Hanya RM40

Cupcake 3D ini amat popular di Amerika Syarikat, Australia ,jepun Dan negara eropah, jga dikenali dengan pelbagai nama lain seperti cupcake karakter mahupun cupcake modelling.


Saya chef Obie  dengan rasa syukur dan berbesar hati ingin berkongsi rahsia dan resepi pembuatan cupcake 3D kepada mereka yang berminat.

 Ingin chef terangkan terlebih dahulu apa yang dimaksudkan cupcake 3D?tidak ramai yang tahu dan keliru tentang maknanya, ramai yang tahu maksud cup cake iaitu kek cawan yang kecil dan dan sesuai dibuat cenderahati.

Cupcake ada pelbagai jenis antaranya "cupcake buttercream", "art cutting toppers", "wrapping deco", "frosting", "2D" dan "modelling atau 3D.

 Chef Obie ingin fokuskan kepada Cupcake 3D Modelling. Cupcake ini dibuat menggunakan fondant dan gumpaste.Ianya mempunyai asas aneka rasa dan jenis boleh digunakan.

kini dipasaran maya !
Dapatkan segera!

Hanya RM40


3D bermaksud rekabentuk kek kelihatan menonjol, tegap dengan bentuk figura ( modelling ) hampir menyerupai bentuk asal dan sebagainya yang dihasilkan menggunakan fondant dan gumpaste.

 Cupcake 3D ini tahan lasak berbanding cupcake krim dan sebagainya serta tahan pada suhu bilik.

Isipadunya juga lebih berat berbanding cupcake biasa dan memerlukan kemahiran dalam pembuatan fondant dan gumpaste. 

Chef obie berkongsi "Rahsia pembuatan fondant dan gumpaste"yang cantik dan mudah digunakan serta tips-tips dalam penjagaannya semua ada salam ebook ini.








PELAJARI TEKNIK ASAS MEMBUAT CUPCAKE 3D CHEF OBIE LANGKAH DEMI LANGKAH 


Modelling tool asas membuat pokok,tumbuh-tumbuhan, membuat lekukan halus, lekukan dalam dan kasar.


Modelling tool asas untuk membuat marking,membuat marking lebih dalam.


Modelling tool asas membentuk pelbagai figura.



TIPS PENJAGAAN FONDANT & GUMPASTE



1.Setiap fondant & gumpaste handmade yang baru dibuat perlu disimpan dengan membungkus dalam plastik bag atau menggunakan cling film.


2.Fondant dan gumpaste perlu disimpan dalam bekas kedap udara.



 3.Fondant tidak boleh disimpan didalam peti sejuk walaupun telah dibungkus kemas kerana suhu sejuk akan merosakkan fondant.



 4.Fondant yang telah disimpan dengan kemas boleh tahan tarikh luput selama sebulan.



***Banyak lagi tips penjagaan fondant & gumpaste chef obie didalam ebook "CUPCAKE 3D CHEF OBIE"



Antara Glosari ebook cupcake 3D chef obie 



Liquid Glucose- kebiasaannya berasaskan jagung,anggur dan madu, berwarna 'clear' danada yang berwarna kuning.mudah didapati di eropah dan asia,tidak akan menjadi kristal apabila disejukkan.



Tylose Powder- tylose powder atau CMC adalah sejenis bahan kimia yang bukan toksik, digunakan untuk mengeraskan campuran fondant dan juga boleh dicampur dengan air untuk membuat edible glue.

  Chef yakin anda akan cepat belajar dengan menggunakan ebook Cupcake 3D chef Obie . 

Dalam ebook "CUPCAKE 3D" yang berwarna penuh juga memiliki 120 m/s anda disajikan dengan 11 resepi cupcakes pelbagai perisa dari barat dan eropah, lebih 30 figura 3D serta langkah demi langah dalam pembuatan cupcake jenis ini.

version ebook cupcake 3D chef obie resepi telah diupgrade daripada 11 resepi cupcake  kepada 30 resepi cupcake yang popular.


Chef obie juga yakin setelah anda memiliki ebook ini, anda boleh mencipta figura sendiri dengan gaya imaginasi sendiri berpandukan cara yang telah diberikan. 

kini dipasaran maya !
Dapatkan segera!

Hanya RM40

"Usaha tanpa jemu pasti mendatangkan hasil yang baik ".



kini dipasaran maya !
Dapatkan segera!

Hanya RM40 

Cara Pembelian :

Bank In ke Akaun MBB ( Maybank )

151409098193

atas nama Muhamad Gunawan Jamil

Bukti pembayaran sila SMS: 

 Nama ebook - cupcake 3D , RM40 , masa , tarikh dan

 email anda , kemudian sila hantar ke 017 2260719
( whatsapp / sms )

Penghantaran : 24 jam - 48 jam selepas bukti pembayaran diterima 



"I'm Alive"
Mmmmm ... Mmmmm ...
I get wings to fly
Oh, oh ... I'm alive ... Yeah

When you call on me
When I hear you breathe
I get wings to fly
I feel that I'm alive

When you look at me
I can touch the sky
I know that I'm alive

When you bless the day
I just drift away
All my worries die
I'm glad that I'm alive

You've set my heart on fire
Filled me with love
Made me a woman on clouds above

I couldn't get much higher
My spirit takes flight
'Cause I am alive

When you call on me
(When you call on me)
When I hear you breathe
(When I hear you breathe)
I get wings to fly
I feel that I'm alive
(I am alive)

When you reach for me
(When you reach for me)
Raising spirits high
God knows that...

That I'll be the one
Standing by through good and through trying times
And it's only begun
I can't wait for the rest of my life

When you call on me
(When you call on me)
When you reach for me
(When you reach for me)
I get wings to fly
I feel that...

When you bless the day
(When you bless, you bless the day)
I just drift away
(I just drift away)
All my worries die
I know that I'm alive

I get wings to fly
God knows that I'm alive





"Incredible"celine dion

(with Ne-Yo)

Whole world is watching us now

It's a little intimidating

Since there's no way to come down
Lets give them something amazing

Lets make them remember
Using one word 

Incredible oh oh oh ohhh
Incredible oh oh oh ohhh
Lets make them remember
We were incredible
Simply incredible
Oh oh oh ohhh

We even counted us out
We weren't sure we'd make it
But we've learned no matter what they dish out
It's nothing, we can take it

We'll go down in history
They'll describe our love as

Incredible oh oh oh ohhh
Oh incredible oh oh oh ohhh
Lets make them remember
and we were 
we were incredible
simply incredible
oh oh oh ohhh...

Lets make them remember
They'll describe our love as

Incredible oh oh oh ohhh
Oh incredible oh oh oh ohhh
Lets make them remember
that we were
we were incredible
simply incredible
it's something amazing

Let's give them something amazing











Terima Kasih

Komen
0 Komen

Tiada ulasan:

Chef Gunawan a.k.a Chef Obie Copyright © 2015 Design by MaiGraphikDesign