CHEF OBIE & MGJ CONSULTANCY

CHEF OBIE & TEAM MGJ CONSULTANCY AKTIF MENGADAKAN KELAS / KURSUS MASAKAN PERNIAGAAAN DAN KOMERSIL POPULAR BERTESTIMONI SEJAK 2012 HINGGA KINI.
DI AMPANG , SELANGOR DAN DI BANGSAR KUALA LUMPUR.

MENJADI PILIHAN WARGA TEMPATAN , WARGA ANTARABANGSA DAN JABATAN KERAJAAN

MENJADI JURUCAKAP PELBAGAI PRODUK , PERUNDING F&B , PERUNDING MAKANAN , FOODSTYLIST , PENULIS JEMPUTAN / PHOTOSHOOT UNTUK MEDIA MASSA DAN ELETRONIK ,PERUNDING PENJUALAN HOTEL DAN RESORT JUGA PERUNDING HARTANAH DI MALAYSIA

HUBUNGI MGJ CONSULTANCY

017 2260719

017 2260719

017 2260719

email : mgjconsultancyfile@gmail.com & gunawan.jamil@gmail.com

obieber

Selasa, 3 Mac 2015

Resepi Pastri Popular : Resepi Durian De' Patesserie

Durian De’ Patesserie


Bahan

500 gm Isi Durian
100gm Gula merah
1 sudu besar Tepung Gandum
Daun Pandan
1 sudu kecil garam
½ cawan Air

Bahan Kulit

350 gm tepung Gandum
30gm Mentega
Air sejuk
½ sudu kecil Garam

Cara Buat

1Masak inti- satukan ke semua bahan , gunakan api kecil kacau sehingga pekat dan sejukkan. Bentukkan bebola.

2.untuk kulit – satukan tepung bersama mentega , kemudian masukkan air sejuk dan garam sedikit demi sedikit, uli sehingga enjadi doh, kalau doh keras boleh tambah air, kalau doh lembut boleh tambah sedikit tepung.

3.ambil sedikit doh masukkan bebola inti durian dan bentukkan bebola , susun diatas loayang pembakar yang telah digris.


4.Sapukan telur kuning dipermukaan .Bakar pada suhu 180’c selama 15-18 minit.

Resepi ini telah dikongsikan dalam Majalah SAJI keluaran Mac 2015

dan kepada yang melawat blog chef hari ini , anda bertuah kerana dijemput join contest sebab chef obie nak beri hadiah menarik daripada pelbagai penaja, dan istimewa untuk anda- sila klik link dibawah


chef obie sharingkan video dari Fabulous Cats- Sebulatnya..layan!




Lirik Lagu Sebulatnya - The Fabulous Cat

Tiada tangisan aku titiskan keringat airmata ku
Manakah silapku nyatakan satu persatu inginku tahu

Bukannya aku salah tafsiri (tak pernah aku mengkhianati)
Mengapa kamu buat begini (tak pernah aku hilangkan diri)
Apakah makna engkau mendua (tiada punca hancur segala)
Aku senantiasa setia (tolonglah percaya)

Korus
Aku yang bodoh, aku yang buta
Percayakan mu sebulatnya
Lihat mereka terpedaya
Percayakanmu sebulatnya

Bukan kerana ku sengaja meninggalkan mu
Kau sempurna untukku, untukku
Tapi kini kau salah tafsiri (mengapa engkau mengkhianati)
Salahkah aku buat begini (mengapa engkau hilangkan diri)
Tiada makna
Jadi apakah punca segala (aku senantiasa setia)
Aku tak percaya
Ulang Korus

Cukuplah katamu
Yang betulnya hanya kamu
Cukuplah siksamu
Yang pernah sakiti mu

Hati telah luka
Di atas luka dan luka
Di dalam tak disangka
Tertanam dendam yang lama
Mulalah meraba
Mencari jalan semula
Jalan yang bercahaya
Kembalilah padaNya


Terima Kasih

Komen
0 Komen

Tiada ulasan:

Chef Gunawan a.k.a Chef Obie Copyright © 2015 Design by MaiGraphikDesign