CHEF OBIE & MGJ CONSULTANCY

CHEF OBIE & TEAM MGJ CONSULTANCY AKTIF MENGADAKAN KELAS / KURSUS MASAKAN PERNIAGAAAN DAN KOMERSIL POPULAR BERTESTIMONI SEJAK 2012 HINGGA KINI.
DI AMPANG , SELANGOR DAN DI BANGSAR KUALA LUMPUR.

MENJADI PILIHAN WARGA TEMPATAN , WARGA ANTARABANGSA DAN JABATAN KERAJAAN

MENJADI JURUCAKAP PELBAGAI PRODUK , PERUNDING F&B , PERUNDING MAKANAN , FOODSTYLIST , PENULIS JEMPUTAN / PHOTOSHOOT UNTUK MEDIA MASSA DAN ELETRONIK ,PERUNDING PENJUALAN HOTEL DAN RESORT JUGA PERUNDING HARTANAH DI MALAYSIA

HUBUNGI MGJ CONSULTANCY

017 2260719

017 2260719

017 2260719

email : mgjconsultancyfile@gmail.com & gunawan.jamil@gmail.com

obieber

Sabtu, 10 Februari 2024

Kelebihan Join Kelas Masakan Chef Obie ***✅


Syukur, melepaskan satu bebanan tak bermanfaat & bagai duri dlm daging Itu satu keputusan yg genius bahagia - Bak kata Chef Obie ..I Like 

❤️
Ingat selalu Kesayangan Semua,
Dimulakan dengan Bismillah Diakhiri dengan Alhamdulillah , jgn lupa dlm setiap rezeki yg kita mulai Dan kite hadap selitkanlah doa utk saudara2 kite Di Palestine sana .
Allah bersama mereka , Amiin Ya Allah Aamiin Ya Mujib.
Kerana Kita Disini Masih boleh tenang , bahagia cara kite Dan bekerja keras menjalani kehidupan..tanpa kekejaman & gangguan Laknatullah.

Siri KELAS MASAKAN PERNIAGAAN BAKING DAN KOMERSIAL 2024
Tuan / Puan boleh klik link diberi utk info kelas
Kelebihan Join Kelas Masakan Chef Obie ***✅
❤️Direct hanya pelajar dgn Chef Obie
1 to 1
❤️Personal Class ( perseorangan bukan ramai2 )
❤️SOP Standard resepi dan rasa yg Konsisten supaya pelanggan tidak komplen Kelmarin makan Sedap tapi hari ni rasa lain tak sedap
❤️Boleh Tanya soalan Berkaitan direct Chef
Santai & Mudah Faham
❤️Chef berkongsi tips utk menggandakan resepi yg telah standard
❤️Pelajar akan faham pengiraan kos Dan pengiraan utk jualan
❤️Terbukti Ramai Pelajar Berjaya Sejak 2012 hingga Kini
❤️Pelajar akan bawak pulang ke semua masakan yg dipelajari.
❤️PERCUMA RESEPI tambahan ✅
❤️Pelajar akan terus terima Certificate x 1
***Certificate Dari Kelas Chef Obie telah support / Membantu - bekerja Di oversea / sebagai Sokongan loan & yg berkaitan.

MGJ CONSULTANCY


Chef Obie dalam slot Borak Kopitiam bersama 2 pengacara Zack Merican dan Muaz Mohamed dengan tema Rasa Antarabangsa Masakan Belanda pada Ahad 20 Mac 2022.

Sukacita Chef Obie kongsikan 6 Menu Masakan Belanda seperti Bitterballen , Dutch Buttercake , Hotspot , Dutch Oven Bread , Dutch Chocolate Mousse dan 'Demo' pada hari tersebut adalah Hussar Salad .







Chef Obie berpengalaman menyediakan menu antarabangsa seperti " Masakan Belanda " di era tahun 2001 / 2002 Karier Chef Obie bermula di Negara Belanda atau juga dikenali dengan Negara Holland atau Netherland. Kemudian kembali di Malaysia Chef Obie dilatih pula oleh 2 orang Sifu yang hebat iaitu Executive Chef William H Hewitt dan Executive Pastry Chef Golden Hand Mahmood untuk mendalami penyediaan masakan dan baking eropah- Belanda ini. Bersama mereka Chef Obie berpengalaman menyediakan hidangan masakan , pastry , bakeri dan konfeksi untuk VVIP luar negara mahupun tempatan .





Kembali kepada rasa antarabangsa Masakan Belanda Chef Obie. Tinggi harapan Chef Obie dan amat berharap penerimaan masyarakat tempatan Malaysia terhadap Masakan Belanda ini sama seperti penerimaan masakan barat yang lain seperti masakan itali , masakan uk dan us. Masakan Belanda popular dinegara jiran kita Indonesia, masyarakat umum faham akan sejarah Penaklukan Belanda di sana sehingga budaya masakan tempias dan mudah diterima. 



Chef Obie Pasti kebanyakan rakyat negara kita belum pernah menikmati hidangan Belanda ini. Cubalah menerima pelbagai menu dan hidangan Masakan Belanda sama ada melalui media internet mahupun hadir ke kelas masakan khas Belanda ini. Masakan Belanda ini mudah disediakan dan sedap ! tidak memerlukan herba-herba yang banyak mahupun sukar untuk dicari penyediaan bahannya. Anda WAJIB cuba makan , cuba masak dan cuba baking .

Chef Obie juga ada kongsikan Resepi DUTCH BUTTERCAKE di You tube OBtv , Ia mudah disediakan selain sedap dinikmati dan boleh dijadikan jualan kepada baker-baker online tempatan boleh selit menu baru ! Boleh juga dijadikan sebagai kek Raya tahun ini.

Kepada anak didik Chef Obie di Semenanjung , Sabah Dan Sarawak , Terima kasih kerana sejak tahun 2012 hingga kini telah membawa ilmu masakan barat dalam perniagaan masing-masing. Semoga kalian terus maju jaya dan teruslah menggali ilmu masakan dan perniagaan mengikut kesesuaian ekonomi dan negara.

Chef Obie AKTIF mengadakan 

1.KELAS / KURSUS MASAKAN PERNIAGAAN , BAKING DAN KOMERSIAL 

2.KURSUS/PROGRAM UNTUK BAKAL PESARA 


MGJ CONSULTANCY


Terima Kasih

Komen
0 Komen

Tiada ulasan:

Chef Gunawan a.k.a Chef Obie Copyright © 2015 Design by MaiGraphikDesign