Obielicious

KELAS MASAKAN PERNIAGAAN POPULAR + TESTIMONI PELAJAR - Whatsapp 0172260719 / 016 9166010 ( HOT ! ) MENJADI PILIHAN BAKAL PENIAGA & USAHAWAN MAKANAN DI MALAYSIA , SINGAPORE, HONG KONG , MALDIVES , JEPUN , IRAN DAN INDONESIA.

FILE KIT + CD ROM PELBAGAI PERNIAGAAN BERASASKAN MAKANAN serta TESTIMONI PELANGGAN .

( hot ! ) DEMO MASAKAN,PENULIS JEMPUTAN, PHOTOSHOOT UNTUK MEDIA MASSA DAN ELETRONIK

Tempahan Katering Untuk Pelbagai Majlis / Pejabat & sebagainya - SKY CHE Katering Kuala Lumpur Hubungi Segera chef obie 017 2260719 , Puan Khurzaidah 019 6460409 Call @ whatsapp

bE mY Heartbeat..!

Khamis, 14 Februari 2013

Resepi Biskut Dahlia Popular


 Bahan-bahan

3 biji merah telur
2 biji putih telur
2 sudu besar susu pekat manis
1 tin tepung jagung brand Brown &polson
2 cawan tepung gandum
1 sydy besar Tepung Susu
2 cawan mentega
2 ½ cawan gula halus
½ sudu kecil serbuk penaik

Cara Penyediaan

Pukul telur bersama gula halus sampai naik. Tepung jagung dan tepung gandum digaul, masukkan mentega, serbuk penaik, telur, susu dan vanila. Uli kesemuanya sampai lembut kemudian terap. Bakar

As Salam , Anda Yang Budiman -dengan pembelian salah satu ebook chef obie seperti :

1. ebook Kuih Raya Popular 2014 (hottest!)
2.ebook Kuih Tat Popular(hot!)
3.ebook Biskut Mazola Popular(hot!)
4.ebook Masakan Bazaar Ramadhan(hot!)
5.ebook Berbuka Dan Bersahur(hot!)
6.ebook Ayam Golek Popular(hot!) 

Melayakkan anda untuk mendapat 4 ebook PERCUMA seperti

 

Sila Tempah sekarang !  Hanya RM10.00 sahaja

Hottest!
Cara Pembelian ebook : 

Maybank2u.com atau Bank In RM10.00 ke Akaun MBB
Muhamad Gunawan Jamil
151409098193
Bukti pembayaran sila SMS:  Nama ebook ,jumlah,masa , tarikh dan email kemudian sila hantar ke 017 2260719
Penghantaran : 24 jam - 48 jam selepas bukti pembayaran diterima 

P/S : sekiranya anda ingin membeli ke semua ebook chef obie

sila buat pembayaran RM60 ke akaun chef obie,Sila SMS : semua ebook,RM60,Masa, Tarikh dan email anda kemudian msg ke 017 2260719




AGEN EBOOK CHEF @ AEC

Jom Buat Duit Raya Bersama Kami
Dengan Pendapatan Bermula dari RM40- RM400 sehingga RM4000 sehari
Pihak Admin telah memberi peluang kepada sesiapa sahaja yang ingin menambah pendapatan atau ingin buat duit raya dengan mendaftar menjadi " Agen Ebook Chef  @ AEC " segera! Sesiapa yang lebih awal menjadi agen lebih besar peluang meraih pendapatan lumayan.

Sila daftar sekarang :
Hanya RM30.00 sahaja sebagai Agen Ebook Chef @ AEC 


Setelah anda mendaftar menjadi "Agen Ebook Chef " Dalam Masa 48 jam anda akan menerima penerangan & 3 iklan dalam format jpeg & anda terus boleh aktif sebagai agen ebook chef dengan memasarkan ebook anda di media sosial seperti FACEBOOK, INSTAGRAM & sebagainya.

Sambutan dan permintaan amat menggalakkan semenjak ebook chef mula dikeluarkan.Permintaan daripada  mereka yang berminat ingin bersama-sama menambah pendapat bersama telah mendorong chef & admin memasarkan ebook ini dengan mewujudkan "Agen",
dimana agen-agen ebook chef ini akan memasarkan dengan mengiklankan 'iklan yang diberi admin kepada anda' ke laman sosial.
Setiap Jualan ebook yang berjaya dijual komisyen 40% akan diupdated ke akaun agen.Ianya begitu mudah & terima kasih kepada anda yang bersama-sama menjayakan program " Agen Ebook Chef " ini.

Semoga sedikit perkongsian pendapatan melalui penjualan ebook ini, diberkati dan kita bersama-sama merasai pendapatan harian yang agak selesa.

Anda jangan tunggu lagi, jom daftar sebagai "Agen Ebook Chef @ AEC " sekarang!

"MASA ITU EMAS & SENTIASA MENCEMBURUI KITE..REBUT PELUANG YANG ADA SEKARANG !"







Admin & Chef Obie 2014






Terima kasih kepada Suri Media dan Majalah Aroma-
editor & photograper...
Kerana menjemput obie untuk berkongsi resepi biskut raya untuk edisi "Hari Raya Aidilfitri"
Kepada anda sila dapatkan majalah Aroma HAri Raya Aidilfitri di pasaran sekarang.
Ada pelbagai menu dan resepi biskut raya, masakan Hari raya dan pelbagai resepi minuman segar..
dikongsi untuk anda.









Kepada anda yang tercari resepi ayam goreng yang rangup dan sedap... macam ayam goreng kentaki tu... kfc la... walau ini bukan original resepi die orang..tetapi chef obie telah pun mengguna pakai resepi ini sudah merata tempat.. kat rumah.. kat hotel kat restauren kat kapal r..apa2 aje la...apa pun cakap banyak tak guna jugak kalau anda tidak mencuba resepi ini...
Kalau anda suka pergi ke pasar malam mesti biasa nampak peniaga ayam gorengkan?r...untuk berniaga juga sesuai gunakan resepi Bie ini...,Ala kat kedai tinggal beli aje tepung segera ayam kentaki ni..mmmm perlu dingat tidak sama dengan yang dibuat sendiri...,
haaaa.... gambar ayam kentaki yang mendatangkan selera nak makan...heeee, ok la Bie direct aje dengan Resepi Ayam Goreng ( kfc ala chef obie...cube baru tau r..)

Bahan-bahannya:

4 Sudu Besar Nestum//

2 Sudu Besar Oat// 

200 gm Tepung High Protein// 
1 Sudu kecil Lada Hitam ( blender halus )//
1/2 Sudu kecil Lada Sulah ( blender halus )//
1/2 Sudu Jintan Manis ( blender halus )// 
1/2 sudu kecil Ketumbar ( blender Halus )// 
1 sudu besar Tepung Jagung// 
1 Sudu besar Stok Ayam// 
Garam Vakum secukup rasa// 
2 biji Telur//
Ais Batu// 
Sos Tiram// 
1/2 Ekor Ayam Daging
// Minyak Masak//
Shortening// 

Cara-caranya

1. Bersihkan ayam terlebih dahulu mandikan ia...heee maksud Bie bersihkan ayam tu betul-betul, kemudian..marinate ayam dengan sos tiram, pastikan jangan terlalu banyak digunakan, 2 sudu besar sahaja cukup dan satu sudu kecil rata garam vakum, gaul hingga sebati.kemudian biarkan seketika ( 5 minit aje cukup ).
2.Sediakan untuk bahan kering- satukan ke semua bahan kering seperti tepung high protein, tepung jagung, lada hitam,lada sulah,jintan manis, ketumbar, stok ayam ,garam secukup rasa,nestum dan oat, gaulkan mesra ok... senang aje.. kalau anda suka masin lebih sikit, bolehlah ditambah garam vakumnya mengikut citarasa anda... ( ketepikan bahan-bahan ini apabila telah siap mesra )
3. Sediakan pula bahan untuk merendam ayam sampai lemas heeeee.... tak r... sediakan bahan yang penting sekali..ok la ini rahsia yang dah tidak rahsia lagi bila Bie dah berkongsi dengan anda..., telur dipecahkan dan di campur pula dengan ais sejuk atau air batu,pastikan telur benar-benar sejuk.. ( tujuannya ialah untuk ,memastikan kerapuhan kerangupan ayam goreng kita ini boleh bertahan selama 30 minit selepas digoreng... walau ayam goreng tu kita letak atas meja makan aje...dengan keadaan terdedah gitu...Choi.. jangan la terdedah..gunakan tudung saji ok tutup makanan kita supaya tidak dihinggapi makhluk yang tidak diingini iaitu lalat soprano! )
4.Masa yang ditunggu-tunggu.. iaitu panaskan minyak terlebih dahulu di atas kuali...
5.Setelah bahan-bahan diatas telah disediakan ,anda perlu pastikan ayam marinate dihadapan anda, disebelahnya pula telur dan air batu, sebelahya lagi adalah bahan kering . Ini adalah untuk memudahkan anda untuk menggoreng ayam kentaki ini dengan betul dan bersistem.
6.Ambil ayam seketul dahulu yang telah di marinate, dengan menggunakan kedua belah tangan anda macam angkat kain jemuran heee...ayam direndam sekali sahaja ke dalam telur berais, kemudian angkat toskan..., kemudian bawa ayam ke dalam bahan kering anda terbalik balikkan ayam itu dalam bahan kering kemudian angkat dan toskan lagi, kemudian gaulkan lagi dengan bahan kering dan toskan ia lagi..penat? tak mungkin penat tangan anda itu... ok sekarang masukkan ayam yang telah disalut itu kedalam minyak yang tersedia untuk digoreng...
7.haaa.... anda jangan lupa masukkan 4 sudu besar shortening ke dalam miyak masak yang sedang panas ..., proses ini membantu merangupkan juga ayam yang akan kita goreng itu. Ok senangkan..anda lakukan lah sehingga selesai ayam-ayam itu digoreng.Selamat menjamu ayam goreng kentaki kfc ala chef obie cuba baru tau..r...

Terima Kasih

Komen
5 Komen

5 ulasan:

syahid aziz berkata...

Resepi pavlova ada.tak chef..

chefgunawanjamil Obie berkata...

resepi pavlova chef sharing dlm magazine masakan tempatan..

InsyaAllah akan chef kongsikan bersama
anda dlm blog ini..

stay tuned...

Tanpa Nama berkata...

Hurrah, that's what I was exploring for, what a stuff!
existing here at this weblog, thanks admin of this web page.


Also visit my web-site :: Cape Town skylights, ,

ROSZEETA berkata...

boleh lgke chef jadi ejen ebook

chefgunawanjamil Obie berkata...

agen diatas-tidak boleh jadi agen ebook buat masa sekarang kerana telah expired ,
InshaAllah sekiranya berminat ..
agen ebook yang baru akan hanya dibuka semula untuk 2015 pada bulan 5- sah laku sehingga penghujung bulan 12 2015

Chef Gunawan a.k.a Chef Obie Copyright © 2015 Design by MaiGraphikDesign