CHEF OBIE & MGJ CONSULTANCY

CHEF OBIE & TEAM MGJ CONSULTANCY AKTIF MENGADAKAN KELAS / KURSUS MASAKAN PERNIAGAAAN DAN KOMERSIL POPULAR BERTESTIMONI SEJAK 2012 HINGGA KINI.
DI AMPANG , SELANGOR DAN DI BANGSAR KUALA LUMPUR.

MENJADI PILIHAN WARGA TEMPATAN , WARGA ANTARABANGSA DAN JABATAN KERAJAAN

MENJADI JURUCAKAP PELBAGAI PRODUK , PERUNDING F&B , PERUNDING MAKANAN , FOODSTYLIST , PENULIS JEMPUTAN / PHOTOSHOOT UNTUK MEDIA MASSA DAN ELETRONIK ,PERUNDING PENJUALAN HOTEL DAN RESORT JUGA PERUNDING HARTANAH DI MALAYSIA

HUBUNGI MGJ CONSULTANCY

017 2260719

017 2260719

017 2260719

email : mgjconsultancyfile@gmail.com & gunawan.jamil@gmail.com

obieber

Isnin, 10 Mac 2014

One Cinema Spectrum Mall, Ampang


Sesekali bie sharing sesuatu yang lain dari food ok kan..
saje aje sempat bie di candid teman dlm panggung ni...
melayan 3D..., One cinema spectrum mall- boleh dikire selesa juge
bile melayan filem baru dengan service 2D & 3D pada harga berpatutan.
Rumah bie pun dekat aje dengan one cinema ni.. jalan kaki aje tak sampai 5 minit..heee


kepada korang yang berade dekat are bandar baru ampang, mesti kena try panggung ni, maklum r biase melayan di MBO cinema galaxy ampang, sesekali try lain pule...
kepada faris photograper & gang korang kena layan 300 rise of an empire ni..
best!darah memancut mancut huuuu....


ni die info dari wikipedia mengenai 300 rise of an empire

300: Kebangkitan Empayar adalah 2014 Amerika filem perang yang diarahkan oleh Noam Murro. Ia adalah susulan kepada filem 2.006 300 , yang berlaku sebelum, semasa, dan selepas peristiwa bahawa filem dengan penceritaan kembali fictionalized daripada Pertempuran Salamis . [7] Ia adalah berdasarkan sebagai-belum-unreleased Frank Miller novel grafik Xerxes. Zack Snyder , yang diarahkan dan bersama-menulis filem asal, bertindak sebagai penulis dan penerbit pada Kebangkitan Empayar.
Barisan pelakon termasuk Lena Headey , Rodrigo Santoro , David Wenham , dan Andrew Tiernan reprising peranan mereka dari filem pertama , bersama Sullivan Stapleton , Eva Green , Hans Matheson , Callan Mulvey , dan Jack O'Connell . Ia dikeluarkan dalam 3D dan IMAX 3D pada 7 Mac, 2014. [8] [9] Komposer untuk filem itu adalah Junkie XL . [10]

Plot Filem

Queen Gorgo ( Lena Headey ) memberitahu lelaki beliau mengenai Pertempuran Marathon , di mana Raja Darius I ( Yigal Naor ) daripada Parsi telah dibunuh oleh Ketua Themistocles ( Sullivan Stapleton ) daripada Athens . Anak Darius, Xerxes ( Rodrigo Santoro ), saksi kematian bapanya, dan dinasihatkan supaya tidak meneruskan perang, kerana "hanya tuhan-tuhan boleh mengalahkan orang Yunani". Darius komander tentera laut, Artemisia ( Eva Green ), mendakwa bahawa Darius 'kata-kata terakhir sebenarnya satu cabaran dan menghantar Xerxes pada perjalanan melalui padang pasir. Xerxes akhirnya sampai gua dan mandi dalam cecair batin, muncul sebagai "Allah-Raja". Dia kembali ke Persia dan mengisytiharkan perang ke atas Greece.
Sebagai tentera Xerxes maju ke arah Thermopylae , Themistocles bertemu dengan majlis dan menyakinkan mereka untuk memberikan kepadanya satu kumpulan untuk melibatkan orang Parsi di laut. Themistocles kemudian bergerak ke Sparta untuk meminta King Leonidas bantuan, tetapi diberitahu oleh Dilios ( David Wenham ) yang Leonidas adalah berunding dengan Oracle, dan Gorgo enggan ke sisi dengan orang Yunani. Themistocles kemudian berjumpa dengan rakan lamanya Scyllas ( Callan Mulvey ), yang menyusup tentera Parsi dan belajar Artemisia dilahirkan Yunani, tetapi berpaling tadah ke Parsi selepas tentera Yunani membunuh ibu bapa beliau dan dirogol semasa beliau masih kanak-kanak. Beliau mendapat tempat sebagai seorang komander tentera laut dengan kejam membunuh beberapa musuh-musuh Darius.
Themistocles membawa orang-orangnya, yang termasuk Scyllas, Scyllas 'anak Calisto ( Jack O'Connell ) dan Themistocles 'orang kanan Aesyklos ( Hans Matheson ) kepada Laut Aegean . Mereka ram kapal-kapal mereka ke dalam kapal-kapal Parsi dan mendakwa mereka, menyembelih beberapa askar sebelum berundur. Pada hari berikutnya, orang Yunani memaksa salah satu daripada kapal-kapal Parsi ke dalam celah, di mana ia menjadi melanda, dan mengenakan kapal-kapal lain, membunuh lebih Persia. Kagum dengan kemahiran Themistocles, Artemisia telah dia dibawa ke kapal beliau, di mana mereka mengadakan hubungan seks. Beliau menawarkan beliau tempat dalam tentera, tetapi dia enggan, menyebabkan dia bersumpah membalas dendam.
Parsi melimpah tar ke dalam laut dan menghantar askar dengan bom untuk menyusup masuk ke dalam kapal Yunani. Artemisia dan lelaki beliau api yang menyala panah dan obor untuk menyalakan tar, tetapi Themistocles berjaya membunuh salah seorang askar, yang jatuh ke tar dibawa obor, menyebabkan kapal-kapal dari kedua-dua pihak untuk meletup. Themistocles dibuang ke dalam laut dengan letupan dan hampir lemas sebelum diselamatkan oleh Calisto, dan berdiri di sisi Scyllas 'kerana beliau terpengaruh kecederaan yang dialaminya. Percaya Themistocles sebagai telah mati, Artemisia dan tentera berundur beliau.
Themistocles mendapat tahu bahawa Leonidas dan 300 telah dibunuh oleh Xerxes dan kembali ke Athens untuk berhadapan Ephialtes ( Andrew Tiernan ), pengkhianat Sparta, yang mendedahkan bahawa Xerxes merancang untuk menyerang Athens dan menyesal dari perbuatannya, menyambut kematian. Themistocles alat ganti dia sebaliknya, supaya dia boleh memberi amaran kepada Xerxes bahawa kuasa-kuasa Yunani berkumpul di Salamis , dan kemudian melawat Gorgo di Sparta manakala dia berkabung Leonidas untuk meminta bantuan, tetapi dia terlalu diatasi dengan kesedihan.
Di Athens, Xerxes tentera adalah meletakkan pembaziran apabila Ephialtes tiba untuk menyampaikan Themistocles 'mesej. Apabila pembelajaran dia masih hidup, Artemisia daun untuk bersedia tentera beliau untuk berperang, terhadap hasrat Xerxes. Kapal-kapal Yunani berlanggar dengan Parsi kapal, dan kedua-dua tentera pertempuran, bermula penentu Pertempuran Salamis . Themistocles dan Artemisia perjuangan, dan Themistocles overpowers dia.
Gorgo telah menceritakan kisah kepada tentera beliau, dan membawa mereka untuk membantu dalam peperangan bersama tentera bersekutu lain, outnumbering orang Persia. Themistocles menggesa Artemisia menyerah diri, tetapi dia cuba untuk membunuh beliau dan ditikam melalui perut. Dengan nafas mati, dia melihat Xerxes bertukar kembali ke atas beliau kerana beliau tempat bersantai. Themistocles dan Gorgo bersumpah untuk mengikuti dia ke pertempuran akhir.

Terima Kasih

Komen
2 Komen

2 ulasan:

Ann Ishak berkata...

teringin nak tengok dekat situ jugak since umah pun selangkah sampai tapi tak terjejak2 pun. kalau best panggungnya, ada harapan rabu ni sampai sana :)

Chef Obie berkata...

selangkah tu...betul2 dekat dgn rumah yea dgn panggung...heeee boleh layan bile2 mase tu..heeee

enjoy!

Chef Gunawan a.k.a Chef Obie Copyright © 2015 Design by MaiGraphikDesign