CHEF OBIE & MGJ CONSULTANCY

CHEF OBIE & TEAM MGJ CONSULTANCY AKTIF MENGADAKAN KELAS / KURSUS MASAKAN PERNIAGAAAN DAN KOMERSIL POPULAR BERTESTIMONI SEJAK 2012 HINGGA KINI.
DI AMPANG , SELANGOR DAN DI BANGSAR KUALA LUMPUR.

MENJADI PILIHAN WARGA TEMPATAN , WARGA ANTARABANGSA DAN JABATAN KERAJAAN

MENJADI JURUCAKAP PELBAGAI PRODUK , PERUNDING F&B , PERUNDING MAKANAN , FOODSTYLIST , PENULIS JEMPUTAN / PHOTOSHOOT UNTUK MEDIA MASSA DAN ELETRONIK ,PERUNDING PENJUALAN HOTEL DAN RESORT JUGA PERUNDING HARTANAH DI MALAYSIA

HUBUNGI MGJ CONSULTANCY

017 2260719

017 2260719

017 2260719

email : mgjconsultancyfile@gmail.com & gunawan.jamil@gmail.com

obieber

Jumaat, 19 September 2014

chicken delight menggamit memori


Assalammualaikum dan salam sejahtera ,
baru dapat sharing citer sikit, dah 4 minggu yang lepas hari rabu...
bersama sahabat - my preng aden yang telah menemani bie dan secara langsung telah mengimbau kenangan kite orang r - kire sesiapa yang membesar dalam tahun  90an di area Masai dan Pasir Gudang pasti kenal dengan restauran " Chicken Delight" yang terkenal dengan aroma ayam goreng yang amat harummm dan tisu sejuk yang wangi dan ala best2 gitu.Mase tu belum ada lagi KFC kat area Masai dan Pasir Gudang, Kalau nak pergi kfc pun perlu pi johor bahru sebab dekat komtar atau holiday plaza aje yang ade.

Asal Chicken Delight lokasinya di pekan Masai , sebelah Arked@perhentian Bas Masai- kalau sebelum ni merupakan kedai U & me Cafe haaa itulah lokasinye... tapi sekarang dah tak ade kat situ, Lokasi terbaru yang bie pergi ni di Taman Scientex ,Pasir Gudang.





Ni die aden yang juge teringin menikmati hidangan dari chicken delight ni..walaupun lokasi di taman scientex ni bukanlah 100% seperti chicken delight asal.. 50% pun jadilah, sebab manager yang bertugas hari bie layan ni kata- restauran chicken delight kat taman scientex ni hanya 50% seperti chicken delight asal, kalau nak menikmati yang betul-betul seperti dulu-dulu cadangannya perlu pergi ke Taman Universiti , Skudai atau di bandar Batu pahat katenye..ape pun sebahagian yang dihidang ade dalam menu di bawah ni...
sekurangnye bie dan sahabat ni terubat juge rindu nak makan ayam goreng kat chicken delight 




















Alhamdulillah..dapat juge merase...walau tak 100% seperti yang asal..okaylah tu..tempat pun selesa..nampak tak! layanan pun best...hari tu mase pi sini bie dan sahabat merupakan customer pertama maklumlah pagi-pagi dah kat depan kedaikan..heee pukul 1030 pagi baru bukak tau!Jadi kalau sesiapa yang datang pasir gudang boleh lah singgah di taman scientex- Chicken Delight!

chef obie FIM- food is memory



Terima Kasih

Komen
0 Komen

Tiada ulasan:

Chef Gunawan a.k.a Chef Obie Copyright © 2015 Design by MaiGraphikDesign