Obielicious

KELAS MEMBUAT ROTI @ KELAS meROTI CHEF OBIE - TERBUKA KEPADA YG BERMINAT ( berkumpulan mahupun perseorangan ) Boleh buat DI tempat Anda - LUAR DARI kl -SEMENANJUNG / SABAH /SARAWAK mahupun di tempat chef- di Kuala Lumpur & Ampang- Whatsapp 0172260719

Tempahan Katering Untuk Pelbagai Majlis / Pejabat & sebagainya - SKY CHEF & KHUZRASA Katering Kuala Lumpur Hubungi Segera chef obie 017 2260719 , Puan Khurzaidah 019 6460409 Call @ whatsapp

Kelas Masakan & Baking Personal Popular Chef Obie-Menjadi pilihan Peminat Dunia Masakan Sama ada Amateur mahupun Professional Malaysia & Antarabangsa .

24 EBOOK MASAKAN , KEK , ROTI DAN MUFFIN CHEF OBIE UNTUK MALAYSIA , SINGAPURA , NEGARA BRUNEI DARUSSALAM & INDONESIA SILA WHATSAPP SEGERA 0172260719 FREE 3 EBOOK MASAKAN & ASAS BUAT KEK

bE mY Heartbeat..!

Jumaat, 15 Julai 2016

Salam Jumaat : Sometimes those whose have less , Are the ones who give more

Tittle : SOMETIMES THOSE WHOSE HAVE LESS , ARE THE ONES WHO GIVE MORE

Assalammualaikum wbt ,
Salam lebaran juga Salam Jumaat 
Raya sakan yea, kepada yang telah berhabis dan berkorban dari segi keringat mahupun 
wang ringgit jangan mengeluh , niat anda ikhlas membahagiakan keluarga , insan tersayang , sanak saudara mahupun teman dan sahabat harus dipuji... hopely chef pun tergolong lah dalam kategori ini.


Semoga kemakmuran rezeki mengiringi anda sentiasa yang suka bersedekan dan membantu tidak kira keringat atau wang,
Hari ini Jumaat , kepada lelaki Islam yang faham tanggungjawab menunaikan solat jumaat berjemaah . inilah hari yang mudah untuk anda bersedekah,banyak tabung-tabung dalam masjid mahupun surau untuk anda dermakan dengan ikhlas ,Kebiasaan dalam masjid akan ada 2 jenis Tabung iaitu Tabung Masjid Dan Tabung Untuk Anak Yatim & Asnaf.


gambar courtesy google


Apa kata kepada anda yang tidak pernah bersedekah melebihi RM 10 atau melebihi RM20 dalam tabung masjid tapi hari ini anda berbuat demikian , biasanya anda hanya tergerak hati untuk menderma sebayak RM1 atau duit kecil yang ada dalam poket anda ketika itu..dah tentu duit syilling ! 


Anda ingat tabung dalam masjid tu macam budak-budak minta duit raya? jadi cubalah ubah cara berfikir dan niat menderma anda itu , Cubalah hari ini dengan tidak pernah anda lakukan anda keluarkan duit note RM50 atau RM100 SubhanAllah..mudah-mudahn rezeki anda akan lagi bertambah dan mengalir seperti air terjun yang mengalir.....Jika anda Jutawan atau multimillionaire berilah mengikut kemampuan anda yang luar biasa itu dan beri sesuatu yang lebih bermanfaat melebihi wang ringgit.Ingat Harta dunia tak bawa mati!Hanya amalan baik yang berkekalan hingga akhirat.

Ini dari mata chef sendiri yang BIASA melihat senario dalam masjid atau surau, kebanyakan yang menderma dengan wang yang melebihi RM1 adalah mereka yang berpendapatan sederhana atau kecil ? mengapa ? itu yang chef kata 


"Sometimes those whose have less , Are the ones who give more "

Golongan yang berpendapatan sederhana dan kecil ini.. kadang duit di dalam poket pun cukup-cukup untuk keperluan dia seharian mahupun cukup-cukup aje untuk menyara anak isteri pada hari tersebut , tapi disebabkan kesedaran dan moral dia yang tinggi dan yakin Allah itu maha Pemurah Dan Pemberi rezeki , dia boleh sedekahkan semua yang ada atau sebahagian yang ada kepada yang memerlukan.Terkesima sebentar ..Chef melihat dan cuba praktikkan apa yang berlaku..chef juga serba kekurangan sebelum terbuka hati uintuk bertindak seperti itu ,Muhasabaha diri ..,




Sungguh tidak miskin pun kita kalau menderma atau bersedekah walau kadan-kadang tu..Untuk lepas diri sendiri pun belum tentu , Tapi Allah dah kata Bersedekah itu Tidak akan menjadikan anda miskin atau papa ,malah akan menjadikan anda lebih rezeki.. betul..kebiasaan Rezeki selepas kite melakukan perkara yang baik ini akan hadir tepat pada waktunya , dan rezeki biasanya yang tidak terdunga, MashaAllah.. Semoga rezeki kite semua diberkati dan makmur sentiasa.


Aamiin.

Peringatan untuk diri sendiri juga !

chef obie
Si Tukang Cuci Kini Tukang Masak Profesional 


57 RESEPI MENU BAZAAR RAMADHAN POPULAR UNTUK TAHUN 2017

Setiap kali tibanya Bulan Ramadhan di Malaysia , Satu fenomena yang pasti nya akan melanda menghantui masyarakat untuk berbelanja atau membeli belah makanan kegemaran 
iaitu di 'BAZAAR RAMADHAN'.

Setahun hanya sekali selama sebulan , dan paling dinantikan oleh masyarakat .Tidak terhad kepada mereka yang beragama Islam , mereka yang tidak menjalani ibadah puasa ini juga menantikan fenomena 'BAZAAR RAMADHAN', kalau tidak percaya cubalah hari pertama Ramadhan anda lihat pelanggan - pelanggan yang paling awal membeli, seronokkan...bila Madam Tan , Miss lim , Wong , Jegathesan mahupun Steven juga sibuk memilih juadah untuk dinikmati. nampak kemakmuran masyarakat di Malaysia ini.Syabas..

Kepada peniaga makanan dan minuman , ia merupakan 'LUBUK EMAS' dan bagaikan satu 'PARTY YANG PALING HAPPENING' yang wajib diteroka dan pasti akan membuahkan hasil yang lumayan selama sebulan InshaAllah !.Soal harga makanan mahal atau tidak , pada waktu itu ia bukanlah satu isu yang utama.

Pasti ada dikalangan bakal peniaga 'BAZAAR RAMADHAN' untuk tahun 2017 ini
SEDANG MENCARI-CARI IDEA APA YANG PALING SESUAI UNTUK BERNIAGA
DI BAZAAR RAMADHAN TAHUN 2017 ini ? 

Anda peniaga tetap setiap tahun di 'BAZAAR RAMADHAN' tapi ingin menambah KELAINAN dalam menu gerai atau tapak anda ?

Cuba lihat dan cuci mata dahulu gambar-gambar dan pemandangan suasana 
sepetang di 'BAZAAR RAMADHAN' pada tahun-tahun yang lepas...

*gambar-gambar courtesy google & milik persendirian





Menu kuih muih tradisional turut dikongsikan !




Boleh meleleh air liur dan menjadi lapar secara tiba-tiba ...
bila layan gambar- gambar 'BAZAAR RAMADHAN' tahun-tahun yang lepas ni , 
anda sudah ada idea? atau belum ada idea ?


Pelbagai kategori Menu dikongsikan - Pembuka Selera , Menu Utama , Manisan , Kuih Muih & Minuman...ingin tahu apakah resepi dan menu yang dikongsikan ?
Milikilah ebook 

'57 RESEPI MENU BAZAAR RAMADHAN POPULAR 2017'




Pilihan menu minuman yang segar dan menarik perhatian pelanggan turut dikongsikan dalam ebook ini.


Pihak sweetMEDIA@ telah bekerjasama dengan penulis buku " 57 RESEPI MENU BAZAAR RAMADHAN 2017 " yang merupakan penulis ebook pelbagai masakan pilihan netizen !
chef obie merupakan perunding gastronomy profesional dan pengusaha katering 
dan berpengalaman di 'BAZAAR RAMADHAN' Pandan Indah Kuala Lumpur , Bandar Baru Ampang , Selangor  & Taman Mulia Jaya , Selangor semenjak 2007 .
Berkongsi pengalaman dalam memilih menu-menu yang menjadi pilihan pelanggan.
Selain berkongsi RESEPI dalam ebook '57 RESEPI MENU BAZAAR RAMADHAN 2017'



menu-menu ikan bakar pasti tidak ketinggalan !







Anda perlu memiliki ebook ' 57 RESEPI MENU BAZAAR RAMADHAN POPULAR 2017 ' kerana ia
memberi anda idea menarik dan simple untuk anda mencuba dalam persaingan berniaga di 'BAZAAR RAMADHAN' kali ini.

Ia amat eksklusif , dan hanya setahun sekali juga ebook yang bertemakan 'MENU BAZAAR RAMADHAAN' dikeluarkan kepada netizen. 


Antara resepi menu yang dikongsikan dalam ebook kali ini ialah 'RESEPI CAKOI MUDAH DAN SEDAP' juga 'RESEPI BABY CAKOI' bersama 'RESEPI KAYA HOMEMADE PANDAN DAN KELAPA '



Pilihan kali ini anda boleh cuba berniaga manisan iaitu Aga-agar dan puding pelbagai perisa yang enak dan menarik. Resepi agar-agar dan puding ini juga turut dikongsikan dalam ebook '57 RESEPI MENU BAZAAR RAMADHAN POPULAR 2017'

Miliki Sekarang ebook EKSKLUSIF 2017

'57 RESEPI MENU BAZAAR RAMADHAN POPULAR 2017'



57 RESEPI MENU yang perlu anda cuba !

EBOOK EKSKLUSIF INI BEHARGA RM299.00 sahaja !

 p/s Walaubagaimanapun , Pihak sweetMEDIA & chef obie
telah membuat kata sepakat untuk TIDAK akan menjual pada harga ASAL iaitu RM299.00 seunit

YA ! BUKAN pada harga RM299.00  seunit

TETAPI PADA HARGA BARU RM90 sahaja untuk seunit

YA ! RM90.00 Sahaja

HARGA BERBALOI BALOI 
Anda TIDAK Perlu Hadiri ke KELAS-KELAS MASAKAN 
mahupun ke KELAS BAKING atau ke BENGKEL MASAKAN yang jauh dari lokasi anda !

Kini ebook akan mula dijual kepada pelanggan-pelanggan terawal 
sebagai TANDA TERIMA KASIH 

DAPATKAN SEGERA !

CARA PEMBELIAN 57 RESEPI MENU BAZAAR RAMADHAN POPULAR 2017

Sila Buat Pembayaran PENUH ke akaun pilihan anda 

1. MAYBANK 151409098193
2.CIMB 7619121286
3.BSN 14005-41-00008021-7

Atas Nama MUHAMAD GUNAWAN BIN JAMIL

whatsapp / sms info pembayaran  @ pembelian SEBAGAI BUKTI 


ke 



0172260719 

( chef obie & sweetMEDIA )





PENULIS : chef obie & sweetMEDIA
chef profesional / perunding gastronomi / penulis buku masakan - cupcake 3D pertama di Malaysia 











OST Munafik: Kalah Dalam Menang
Tajuk: Kalah Dalam Menang
OST: Munafik (2016)
Lagu: Syamsul Yusof
Lirik: Syamsul Yusof & Anwar Fazal
Penyanyi: Syamsul Yusof & Mawi

Lirik:
Yo!
Ya Allah, Ya Rahim
Siapa lebih berkuasa?
Ya Allah, Ya Rahim
Kau, aku atau Dia?
Renungkan

Adakah kau rasa dunia isinya hanya kau yang punya
Kau fikir kau siapa?
Adakah kau lupa ataupun kau buta kau dan aku hamba
Kau fikir kau raja?
Kuasa, harta, wanita mengaburi minda, mengotori jiwa dan bicara
Bila bicara, bicaranya semua besar
Mendabik dada besar egonya
Lupa diri, lupa Pencipta Yang Maha Besar
Hatinya hitam, kelam, terbungkam
Jiwa tak tenang, kalah dalam menang

Kemewahan diri bukanlah tanda kehebatan insan
Berteduh di bumi Tuhan
Fikirkan saat nyawa ditarik keluar badan
Tiada siapapun yang tahu rahsia Tuhan
Siapa dulu pergi dulu mungin aku, mungkin kamu
Kau katakan tunggu dulu, kau belum 50
Sedang kematian lagi mengejarmu
Kerasnya hati masih gagal mengerti
Bangunlah di malam sunyi
Bertanyakan pada Ilahi

Adakah kau rasa dunia isinya hanya kau yang punya
Kau fikir kau siapa?
Adakah kau lupa ataupun kau buta kau dan aku hamba
Kau fikir kau raja?
Kuasa, harta, wanita mengaburi minda, mengotori jiwa dan bicara
Bila bicara, bicaranya semua besar
Mendabik dada besar egonya
Lupa diri, lupa Pencipta Yang Maha Besar
Hatinya hitam, kelam, terbungkam
Jiwa tak tenang, kalah dalam menang

Kalah dalam menang, hatimu takkan senang
Aku bukan hipnotis bukan juga isis
Jauh sekali ekstrimis, aku hanya optimis
Hidup sarat protwist, sama macam sarkis
Dengan Tuhanmu jangan pernah prejudis
Dalam era penuh depresi
Sebenarnya apa yang kau cari
Kononnya nak inspirasi, huh inspirasi
Tak perlu kau tercari-cari
Bangun malam tanya Ilahi
Beribu kali kau diingati
Hidayah itu milik Ilahi

Adakah kau rasa dunia isinya hanya kau yang punya
Kau fikir kau siapa?
Adakah kau lupa ataupun kau buta kau dan aku hamba
Kau fikir kau raja?
Kuasa, harta, wanita mengaburi minda, mengotori jiwa dan bicara
Bila bicara, bicaranya semua besar
Mendabik dada besar egonya
Lupa diri, lupa Pencipta Yang Maha Besar
Hatinya hitam, kelam, terbungkam
Jiwa tak tenang, kalah dalam menang

Mari sini semua dengar ini cerita
Orang kita kata nak senang kena banyak simpan duit
Tapi Islam kata nak senang kena banyak keluarkan duit
Sedekah, amal jariah, senyumanmu itu juga satu dakwah
Orang kita kata sakit itu bala
Tapi Islam kata sakit itu penghapus dosa
Sabarlah walaupun kau sedang kecewa
Biarkan engkau miskin harta dan kuasa
Tapi jangan kau miskin jiwa

Adakah kau rasa dunia isinya hanya kau yang punya
Kau fikir kau siapa?
Adakah kau lupa ataupun kau buta kau dan aku hamba
Kau fikir kau raja?
Kuasa, harta, wanita mengaburi minda, mengotori jiwa dan bicara
Bila bicara, bicaranya semua besar
Mendabik dada besar egonya

Adakah kau rasa dunia isinya hanya kau yang punya
Kau fikir kau siapa?
Adakah kau lupa ataupun kau buta kau dan aku hamba
Kau fikir kau raja?
Kuasa, harta, wanita mengaburi minda, mengotori jiwa dan bicara
Bila bicara, bicaranya semua besar
Mendabik dada besar egonya
Lupa diri lupa Pencipta Yang Maha Besar
Hatinya hitam, kelam, terbungkam
Jiwa tak tenang, kalah dalam menang

Terima Kasih

Komen
0 Komen

Tiada ulasan:

Chef Gunawan a.k.a Chef Obie Copyright © 2015 Design by MaiGraphikDesign