Obielicious

KELAS MASAKAN DAN BAKING UNTUK PERNIAGAAN POPULAR- untuk Amateur & Profesional di Kuala Lumpur & Ampang- Whatsapp 0172260719 ( HOT ! )

FILE KIT + CD ROM PELBAGAI PERNIAGAAN BERASASKAN MAKANAN serta TESTIMONI PELANGGAN .

( hot ! ) 24 EBOOK MASAKAN , KEK ,PASTRI DAN BAKERI CHEF OBIE UNTUK MALAYSIA , SINGAPURA , NEGARA BRUNEI DARUSSALAM & INDONESIA SILA WHATSAPP SEGERA 0172260719 FREE 3 EBOOK ( Harga dlm Ringgit Malaysia )
( hot ! ) PENULIS JEMPUTAN MAJALAH MASAKAN TEMPATAN & PHOTOSHOOT UNTUK MAJALAH & MEDIA MASSA / ELETRONIK

Tempahan Katering Untuk Pelbagai Majlis / Pejabat & sebagainya - SKY CHEF & KHUZRASA Katering Kuala Lumpur Hubungi Segera chef obie 017 2260719 , Puan Khurzaidah 019 6460409 Call @ whatsapp

bE mY Heartbeat..!

Selasa, 25 Oktober 2016

NASIHAT YANG JARANG DIDENGARI DI AKHIR ZAMAN

*TARBIAH SENTAP...*

NASIHAT YANG JARANG-JARANG DIDENGARI DI AKHIR ZAMAN
*POLIGAMI SUATU YANG SUCI*

Tajuk :  Poligami, Takut Bini, Takwa Islami

*KAUM HAWA TIDAK LAYAK CEMBURU ATAS HAL AGAMA*

Sebenarnya, 'Cemburu' itu hak suami tapi bukan hak isteri, isteri tidak boleh cemburu sekiranya suaminya ingin berpoligami seperti tuntutan sunnah (*hal ketentuan agama*). Isteri hanya boleh sikit cemburu dalam hal hal yang tiada punya pertalian dengan hukum hakam agama.


Poligami adalah hal hukum yang telah dihalalkan Allah SWT. Maka apakah layak seorang 'wanita' berlaku cemburu atas hukum "Ketetapan Allah" ? Beraninya kamu cemburu atas "Hukum Allah?" Wahai kaum hawa, bertakwalah kamu!

*POLIGAMI MELUKAKAN HATI?*

Poligami akan membuat hati isteri sedikit terluka dan 'sakit hati, tetapi kamu (kaum wanita) akan dianggap 'zalim' apabila membiarkan 'wanita' lanjut usia yg lain (andartu) terluka hati bilamana masih tidak mempunyai suami sepertimu?


Siapakah yang lebih 'terluka hati' ? Kamu atau mereka yang 'andartu?'. Kamu yang mendapat 'adik baru' (madu) lebih terluka, atau seorang wanita yang berhajat mempunyai suami tetapi hajat itu tidak kesampaian bilamana kamu menghalangi mereka dari berumahtangga dengan suamimu? Kan itu namanya sebuah kezaliman? Mereka yang andartu itu lebih "terluka hati" dengan gelaran orang "Anak Dara Tua Lanjut Usia!"
Kamu tidak beri mereka menikahi suamimu, tapi bagaimana perasaanmu jika Andartu itu adalah "diri kamu sendiri??" Masa tu barulah kamu pula tergedik gedik nak mencari pasangan dari suami orang atas sebab peluang 'andartu' mendapat yang bujang adalah sangat tipis (pasangan sebaya).

*Wahai kaum Hawa! Janganlah begitu Tamak atas suamimu itu! Mereka bukan milikmu selamanya, dan jika kamu engkar menderhaka atas 'hajat' kehendak suamimu, ingatlah bahawa suamimu itu akan menjadi hak milik para Bidadari di syurga, sedangkan nasibmu dipinggir-pinggir kawah jahanam bilamana kamu menjadi penentang hukum Allah.*
Izinkanlah suami suamimu yang berkemampuan agar mereka berpoligami .. berilah peluang adik adik madumu yang 'masih bujang' merasai 'kebahagiaan' yang telah Allah beri kamu rasai sebelum ini. Janganlah berlaku tamak atas 'barang' yang bukan milikmu selamanya, suamimu itu adalah "pinjaman Allah" yang sementara buatmu.

*POLIGAMI ITU ADALAH JIHAD FISSABILILLAH*

Redha Allah atasmu bilamana kamu membenarkan para suami berjihad berpoligami dijalan Allah! Poligami itu adalah sebuah JIHAD terbesar diakhir zaman, maka bantulah para suamimu untuk jihad memerangi maksiat.

Bilamana ramai wanita lanjut usia dinikahi, demi Allah maksiat umat terhadap Allah di atas mukabumi ini akan merendah dan berkurangan - demi Allah!

*POLIGAMI DIANGGAP BERDOSA?*

Selagi mana Poligami masih dianggap suatu 'dosa' oleh kaum hawa, maka selagi itulah maksiat dari kaum hawa akan terus 'bertebaran' melata di atas bumi Allah ini! Kita dapat 'menyaksikan' "segala" kejahatan kaum hawa itu! Itulah kesannya jika poligami masih dipandang sepi di akhir zaman ini!

Maksiat bertebaran atas umat islam bilamana hukum Allah diremehkan. Hudud ditolak! Poligami ditentang! Kesannya umat umat muslim 'awam' semakin menjadi jahat bilamana Hukum Agama Allah tidak dapat ditegakkan atas umat manusia yang telah hilang 'pedoman' agama yang tulen.

*TIDAK KAHWIN KUNCI MAKSIAT KAUM HAWA* 

Jika berlaku kemaksiatan atas wanita wanita bujang lanjut usia, maka dosanya akan ditanggung oleh para isteri isteri "penentang" hukum Allah (poligami). Mereka menjadi jahat dengan bermaksiat dengan Allah atas kerana kamu tidak membenarkan para suamimu dinikahi oleh mereka yang masih bujang masak ranum.


*POLIGAMI ITU PENUTUP PINTU ZINA*

Penikahan dan Poligami itu adalah peng'reduce maksiat umat Islam! Kalaulah tidak atas kerana kemaksiatan para hamba hamba Allah yang Islam, nescaya umat manusia tidak diwajibkan untuk bernikah @ poligami. Tapi ia diwajibkan (pada yang 'berhajat') bagi menutup segala pintu-pintu Iblis ke lorong kemaksiatan kepada Allah.


*IBLIS & SYAITAN ANTI POLIGAMI*

Iblis suka ramai wanita wanita tidak berkahwin, maka dengan jalan ini Iblis dan Syaitan mudah menghasud agar kamu @ kaum hawa berbuatan dosa dan noda terhadap Allah SWT. Iblis dan Syaitan itu adalah Penentang No Satu Poligami - Mereka tidak suka umat Islam menikah, maka tertutuplah pintu maksiat terbesar atas para hamba hamba Allah! Ingatlah apa yang berlaku atas Adam & Hawa di syurga? Angkara siapa?


*WANITA LEBIH RAMAI DARI LELAKI 1:40*

Apa yang kamu faham dengan Nisbah angka 40 Wanita Bujang dibandingkan dengan 1 Pria Bujang di tanah melayu ini? Hanya 1 wanita sahaja dari 40 yang layak 'mempunyai' suami ?? .. Maka apa yang akan berlaku dengan 39 wanita lain yang bujang terlajak? Dan dari 39 itu, berapa ramaikah pula yang mampu menjaga & mempertahankan kehormatan diri mereka dari terjebak ke lembah maksiat yang dikutuki Allah?! 樂??

Apakah kamu faham apa yang saya sampaikan ini? Dan apa yang kamu faham tentang nisbah 9 nafsu wanita berbanding dengan 1 akalnya?? Apa kaitannya terlajak 'bujang' dengan nisbah nafsu yang 9 itu? 樂

*POLIGAMI JALAN KELUAR BAGI KRISIS 'ANDARTU'*

Atas kerana itulah POLIGAMI di akhir zaman ini yang mana pada asalnya hukumnya 'sunat'(Sunnah) akan menjadi sunnah yang wajib!


Dengan Poligami itu, kaum Adam (Khalifah Allah) mampu me'reduce kemaksiatan dikalangan kaum hawa (namapun dah "hawa nafsu"), Allah SWT menghalalkan pernikahan dan poligami atas kerana untuk menjauhi para hamba-hamba-Nya dari terjebak kelembah kemaksiatan!! Itulah Kunci utama yang perlu kamu fahami mengapa umat islam perlukan hukum Poligami ini.. ia adalah "Penawar" bagi dosa dan noda umat di akhir zaman. Rasulullah tinggalkan kita 'Penawar' bagi penyakit kemaksiatan di akhir zaman. TAPI MENGAPA KAMU 'MASIH' BUAT-BUAT TIDAK 'FAHAM' TENTANGNYA?

*APA ITU UBAT MAKSIAT DI AKHIR ZAMAN?

Zina dan Onani itu adalah suatu "jenayah" di dalam agama Allah. Ia dikutuk dan dilaknati Allah SWT atas setiap pelakunya. Maka jalan keluarnya adalah pernikahan yang halal dan "POLIGAMI". Jika tiada poligami, maka jumlah wanta bujang terlajak semakin ramai. Peluang mereka mendapat suami semakin 'susut' jika tiadanya hukum Poligami ini.

Rasulullah menikahi lebih dari 4 orang wanita bukan atas kerana Baginda tinggi nafsu (*seperti tuduhan kaum kafir), tetapi Baginda berpoligami dengan isteri isteri yang kematian suaminya (syahid perang) demi meringankan 'beban jiwa' & batin buat para isteri isteri yang 'solehah' yang kehilangan tempat bergantung! Rasulullah SAW berpoligami demi 'menutup' kemaksiatan yang 'terbuka' dihadapan wanita wanita yang tidak mempunyai suami. Hal itulah yang harus kamu fahami.

*UMAT TAMPA PEDOMAN & NASIHAT*

Apa lagi jika kamu berada pada zaman di mana Rasululah SUDAH TIADA dan NABI-NABI PUN SUDAH TIADA INI! Kamu akan hilang pedoman jika mengikut suatu hatimu (*menjadi para penentang Poligami secara "senyap").


*JANGAN JADI PARA ALIM YANG DAYUS*

Suami yang ingin beristeri lagi tetapi Takut pada isterinya, dia mungkin menjadi lelaki dayus di sisi Allah sekalipun dia seorang alim agama, sedangkan seorang alim agama yang tulen tidak akan "Takut" kepada sesiapa selain Allah demi menegakkan hukum-Nya @ Sunnah demi kebaikan umat Islam.


*PENYAKIT 'TAKUT ISTERI'* 

Rasulullah SAW sendiri menyatakan 1400 tahun silam akan penyakit-penyakit umat islam diakhir zaman. Salah satunya ; "Penyakit Lemah Iman" dan satu lagi adalah "Penyakit Takut Isteri"(*telinga berdesing - Rasulullah sedang memanggil) .. para suami mengabaikan ibu sendiri atas sebab demi menjaga hati si isteri @ takut bini hinggakan ibu ayah sendiri terabai di kampung halaman.


*NASIHAT TERAKHIR BUAT KAUM HAWA BERIMAN*

Note : Buat kamu Hawa, dengarlah nasihatku ini. Sekalipun kamu tidak suka dimadukan. TETAPI jangan kamu menjadi salah seorang dari para Penentang Poligami. Jadilah seorang muslimah yang mendengar dan taat segala perintah hukum Allah yang diamanahkan ke atasmu.


Sekarang ini terdapatnya sebilangan Ustazah yang menjadi menentang secara "halus" poligami.. Yang sebenar-benarnya, ustazah ni juga 'takut' sekiranya suaminya menambah 'adik baru', maka ditakut takutkan bagi suami yang ingin berpoligami ini. Mereka meremeh remehkan kaum Adam dengan perkataan tajam yang menyakitkan hati.
*Koleksi Ucapan para Ustazah2 di TV :*  Semua ini kata kata yang tidak mendorong ke arah keimanan dan ketakwaan kepada Allah.

✳"Bila bab kawin, baru nak ikut sunnah?"
✳"Seorang isteripun tak mampu nak tanggung, inikan 2?
✳"Belanja dapurpun minta duit isteri, ada hati nak kawin lagi?"
✳"Wahai kamu Adam, janganlah ikutkan hawa Nafsu"
✳"Poligami itu tidak termasuk sunnah!" 
✳"Kerjapun kilang dan sekurity, gaji tak seberapa tapi ada hati nak buka cawangan? Sedar diri tu sikit!" .... (*ermmm.. Nabi kerja apa? Berapa isteri Nabi Wahai ustazah?)

Poligami itu bukanlah hal untuk bersuka suka, melainkan untuk mengelakkan umat dari jatuh ke lembah maksiat selain meramaikan 'umat islam' sebab Rasulullah suka umatnya ramai dan suka umat islam yang mempunyai anak yang ramai.

*NASIHAT BUAT PARA SUAMI YANG BERIMAN :*

Jika kamu berkemampuan kewangannya, dan baik agamanya yang bisa memimpin & membimbing umat, maka apa salahnya jika kamu cuba cuba memasang niat menambah 'adik baru' ... kasihanilah 'mereka-mereka' yang masih tidak mempunyai suami di luar sana.

Jika kamu menutup hati atas Poligami, bermakna kamu telah menutup ruang 'wanita wanita' bujang di luar sana untuk memilikimu dan menumpang kasih sayang daripadamu. Mereka jadi "bujang terlajak" atas kerana kamu Taboo kepada Poligami, padahal ia telah Allah halalkan atas kaum Adam.
Kamu telah ditakut-takutkan dimomokkan agar kamu menjauhi "Poligami" ini kaum hawa, semua itu adalah bisikan bisikan syaitan agar manusia terjebak ke lembah yang dimurkai Allah.

*JADILAH UMAT MUSLIM YANG "TAAT HUKUM"*

"Jika kamu taat perintah Allah & Rasul, maka pandanglah Poligami itu sebagai suatu yang "BAIK" dan "MULIA" tapi bukan suatu yang harus ditakuti dan dijauhi.


*SEKOLAH TAKWA BAGI KAUM HAWA*

Hanya dengan poligami sahaja isteri isteri beriman akan bertambah menjadi "lebih baik"... Poligami itu sebenarnya adalah "SEKOLAH IMAN & TAKWA" buat kaum Hawa.

Hanya dengan poligami sahaja dapat diuji sejauh mana tingginya keimanan 'seorang isteri' yang muslimah atas segala ketentuan hukum Allah SWT. wassalam. 







☀✨✨☀

P/S :
*Maaf pada yang terguris hati & 'rasa'... tapi tidaklah kami berbicara mengikut kehendak rasa, kecuali semua itu adalah kehendak Allah agar kami menyampaikan hal 'Kebenaran' yang HAQ dari ajaran agama Islam silam - Ampun maaf pada kaum Hawa yang tersinggung

Terima Kasih

Komen
0 Komen

Tiada ulasan:

Chef Gunawan a.k.a Chef Obie Copyright © 2015 Design by MaiGraphikDesign